Monday, May 4, 2009

Aku mencari kehidupan seterusnya..

Assalamualaikum semua, jutaan terima kasih kerana sudi melayari blog ini..
Apa yang aku ingin sampaikan adalah renungan yang aku cuba selongkarkan di lubuk hati aku ini..

Adakah aku akan menjadi guru yang baik?

Selama 4 tahun aku menuntut ilmu pendidikan di UTM. Aku merupakan pelajar Pendidikan Sains Sukan. Apa yang menjadi persoalan di dalam kotak fikiran aku bagaimana mahu menjadi guru yang baik. Apa definisi guru yang baik? Apakah contoh2 guru yang baik?
Adakah guru yang baik hanya dapat dilihat dari keputusan peperiksaan pelajar2nya....Guru yang membimbing pelajarnya mencapai keputusan yang cemerlang, adakah benih2 nilai murni diterapkan bersama secemerlang keputusan akademik mereka?

Mari kiter berkongsi pendapat...saya ingin mendengar cerita dari rakan2 yang lain berkenaan latihan mengajar.....lucu, membanggakan, sedih, dan sebagainya

No comments:

Post a Comment